گروه علمی- تخصصی مطالعات روابط عمومی در ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را ذیل انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات آغاز کرد تا به صورت مساله محور به انجام مطالعات علمی و فعالیت های آموزشی و تخصصی در حوزه روابط عمومی بپردازد.
اعضای شورای مدیریت این گروه بدین شرح هستند:
۱- دکتر منصور ساعی (مدیر گروه)
دکتری علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
پژوهشگر حوزه روابط عمومی
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
۲- ابراهیم عبدالله زاده (دبیر گروه)
کارشناس ارشد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی
پژوهشگر حوزه روابط عمومی
۳- دکتر مهدخت بروجردی علوی
دکترای علوم ارتباطات
پژوهشگر روابط عمومی
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی
۴- دکتر علیرضا عبدالهی نژاد
دکترای علوم ارتباطات
پژوهشگر روابط عمومی
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی
۵- دکتر حسین امامی
دکترای علوم ارتباطات از دانشگاه آزاد اسلامی
پژوهشگر حوزه روابط عمومی
هدف تشکیل گروه بدین شرح است:
پس از گذشت ۷۰ سال حضور روابط عمومی در سازمانهای ایرانی (۱۳۳۰ تاکنون) و با وجود سابقه بیش از نیم قرن آموزش آکادمیک روابط عمومی در ایران، هنوز یک گروه مطالعاتی مستقل و مساله محور در انجمنهای روابط عمومی و دانشگاهها و پژوهشگاهها و مراکز علمی و تخصصی ویژه روابط عمومی ایجاد نشده است.
علاوه بر این روابط عمومی به عنوان یک نهاد مدرن و وارداتی طی این مدت، تحولات تاریخی، سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فناورانه گوناگونی را پشت سرگذاشته و تجربه کرده است که هم از نظر علمی این حوزه میان رشتهای را مسالهمحور کرده است و هم از نظر حرفه و فعالیت، نقشها و وظایف و جایگاه آن را در جامعه و سازمانهای خصوصی و دولتی با ظرفیتها و چالشهای نوینی مواجهه کرده است.
برهمین اساس تاسیس گروه مطالعاتی روابط عمومی با هدف تقویت دانش، ادبیات، پژوهش و آموزش دغدغه محور و نیازمحور در حوزه روابط عمومی در انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات ضروری به نظر میرسد.
مهمترین محور فعالیتها و برنامهها برای آینده از این قرار است:
- انجام مطالعات و پژوهش های مساله محور و راهبردی و آینده نگرانه مرتبط با نیازها و دغدغه های روابط عمومی کشور
- تدوین و اجرای برنامه علمی و پژوهشی مشترک با سازمان های دولتی و خصوصی و مراکز علمی و دانشگاهی و انجمن های علمی در حوزه روابط عمومی
- برگزاری دوره ها وکارگاه های علمی و آموزشی در حوزه روابط عمومی
- تشکیل نشست، وبینار، سمینارها و کنفرانس های علمی و آموزشی خروجی محور در حوزه روابط عمومی
- ایجاد یک ارتباط تعاملی با جامعه هدف(مراکز علمی/ سازمان ها/صنعت و…) از طریق ارائه دادهها، گزارشها و گفتگوهای شفاف،جامع، مستند، متقن، مستدل، تحلیلی و آیندهنگرانه روابط عمومی
- همکاری و ارائه مشاوره به روابط عمومی سازمان های دولتی و خصوصی
- برگزاری جشنواره تجلیل و قدردانی سالانه از فعالیت ها و ابتکارات و کسب وکارهای دانش بینان روابط عمومی
- برگزاری جشنواره های علمی روابط عمومی در حوزه پایان نامه ها، رساله ها، و کتاب ها و مقالات روابط عمومی
- ارزیابی روابط عمومی های سازمانی و رتبه بندی روابط عمومی های کشور
- چاپ و نشر کتب، جزوات، مجلات مرتبط با همکاری سازمانهای مختلف به صورت تألیف، ترجمه و یا گردآوری.
- راه اندازی نشریه علمی پژوهشی در حوزه روابط عمومی
- مشاوره به سازمان ها و ارگان های حوزه روابط عمومی
از طریق ایمیل زیر میتوانید با این گروه در ارتباط باشید:
ایمیل گروه:
pr.iaocsc@gmail.com
جدیدترین اخبار و مطالب گروه روابط عمومی
وبینار «هوش مصنوعی و آینده روابط عمومی»
گروه مطالعات روابط عمومی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات وبینار تخصصی «هوش مصنوعی و آینده روابط عمومی» برگزار میکند.
رادیو روابط عمومی آغاز به کار کرد
پادکست «رادیو روابط عمومی» با همکاری مشترک کمیته روابط عمومی دپارتمان علم و فناوری باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو و گروه...
آئین تقدیر از دکتر مهدخت بروجردی علوی برگزار شد
با همکاری گروه مطالعات روابط عمومی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران به پاس سالها...
تقدیر از سالها خدمات علمی و اجرایی دکتر مهدخت بروجردی علوی
با همکاری گروه مطالعات روابط عمومی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران، مراسم تقدیر از...