گروه علمی- تخصصی مطالعات روابط عمومی در ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را ذیل انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات آغاز کرد تا به صورت مساله محور به انجام مطالعات علمی و فعالیت های آموزشی و تخصصی در حوزه روابط عمومی بپردازد.

اعضای شورای مدیریت این گروه بدین شرح هستند:

۱- دکتر منصور ساعی (مدیر گروه)

دکتری علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی

پژوهشگر حوزه روابط عمومی

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

۲-  ابراهیم عبدالله زاده (دبیر گروه)

کارشناس ارشد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی

پژوهشگر حوزه روابط عمومی

۳- دکتر مهدخت بروجردی علوی

دکترای علوم ارتباطات

پژوهشگر روابط عمومی

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی

۴- دکتر علیرضا عبدالهی نژاد

دکترای علوم ارتباطات

پژوهشگر روابط عمومی

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی

۵- دکتر حسین امامی

دکترای علوم ارتباطات از دانشگاه آزاد اسلامی

پژوهشگر حوزه روابط عمومی

هدف تشکیل گروه بدین شرح است:

پس از گذشت ۷۰ سال حضور روابط عمومی در سازمان‌های ایرانی (۱۳۳۰ تاکنون) و با وجود سابقه بیش از نیم قرن آموزش آکادمیک روابط عمومی در ایران، هنوز یک گروه مطالعاتی مستقل و مساله محور در انجمن‌های روابط عمومی و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و تخصصی ویژه روابط عمومی ایجاد نشده است.

علاوه بر این روابط عمومی به عنوان یک نهاد مدرن و وارداتی طی این مدت، تحولات  تاریخی، سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فناورانه گوناگونی را پشت سرگذاشته و تجربه کرده است که هم از نظر علمی این حوزه میان رشته‌ای را مساله‌محور کرده است و هم از نظر حرفه و فعالیت، نقش‌ها و وظایف و جایگاه آن را در جامعه و سازمان‌های خصوصی و دولتی با ظرفیت‌ها و چالش‌های نوینی مواجهه کرده است.

برهمین اساس تاسیس گروه مطالعاتی روابط عمومی با هدف تقویت دانش، ادبیات، پژوهش و آموزش دغدغه محور و نیازمحور در حوزه روابط عمومی در انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات ضروری به نظر می‌رسد.

مهم‌ترین محور فعالیت‌ها و برنامه‌ها برای آینده از این قرار است:

  • انجام مطالعات و پژوهش های مساله محور و راهبردی و آینده نگرانه مرتبط با نیازها و دغدغه های روابط عمومی کشور
  • تدوین و اجرای برنامه علمی و پژوهشی مشترک با سازمان های دولتی و خصوصی و مراکز علمی و دانشگاهی و انجمن های علمی در حوزه روابط عمومی
  • برگزاری دوره ها وکارگاه های علمی و آموزشی در حوزه روابط عمومی
  • تشکیل نشست، وبینار، سمینارها و کنفرانس های علمی و آموزشی خروجی محور در حوزه روابط عمومی
  • ایجاد یک ارتباط تعاملی با جامعه هدف(مراکز علمی/ سازمان ها/صنعت و…) از طریق ارائه داده‌ها، گزارش‌ها و گفتگوهای شفاف،جامع، مستند، متقن، مستدل، تحلیلی و آینده‌نگرانه روابط عمومی
  • همکاری و ارائه مشاوره به روابط عمومی سازمان های دولتی و خصوصی
  • برگزاری جشنواره تجلیل و قدردانی سالانه از فعالیت ها و ابتکارات و کسب وکارهای دانش بینان روابط عمومی
  • برگزاری جشنواره های علمی روابط عمومی در حوزه پایان نامه ها، رساله ها، و کتاب ها و مقالات روابط عمومی
  • ارزیابی روابط عمومی های سازمانی و رتبه بندی روابط عمومی های کشور
  • چاپ و نشر کتب، جزوات، مجلات مرتبط با همکاری سازمانهای مختلف به صورت تألیف، ترجمه و یا گردآوری.
  • راه اندازی نشریه علمی پژوهشی در حوزه روابط عمومی
  • مشاوره به سازمان ها و ارگان های حوزه روابط عمومی

از طریق ایمیل زیر می‌توانید با این گروه در ارتباط باشید:

ایمیل گروه:

pr.iaocsc@gmail.com

جدیدترین اخبار و مطالب گروه روابط عمومی