ایده و اقدامات اولیه راه‌اندازی گروه علمی-تخصصی مطالعات بازی‌ و سرگرمی از سال ۱۳۹۷ در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات دنبال شده بود و نهایتا این گروه در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را ذیل انجمن آغاز کرد.

اعضای شورای مدیریت این گروه بدین شرح هستند:

۱- دکتر آذر اسدی کرم (مدیر گروه)

دکتری علوم ارتباطات اجتماعی / مدرس دانشگاه و پژوهشگر

۲- محیا برکت (دبیر گروه)

دانشجوی دکتری علوم ارتباطات / پژوهشگر بازی‌های دیجیتال

۳- کامران حاتمی

کارشناس ارشد MBA دانشگاه امیر کبیر / طراح گیمیفیکیشن

۴- آرین طاهری

دانشجوی دکتری علوم ارتباطات / مدیر سایت فهم بازی

۵- حامد نصیری

دانشجوی دکترای مدیریت فناوری / معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

۶- فرزانه شریفی

دکترای علوم ارتباطات / عضو هیئت علمی دانشگاه سوره

اهداف تشکیل گروه

زمینه‌سازی جهت خلق ساختارهای نظری و گسترش دانش پایه در حیطه بازی‌ و سرگرمی

فراهم کردن بستر لازم جهت تقویت و تعمیق مطالعات بازی‌ و سرگرمی در ایران

ایجاد پل ارتباطی با انجمن‌ها، موسسات و مراکز تحقیقاتی ملی و بین‌المللی در زمینه بازی‌ها و سرگرمی‌ها

حمایت از توسعه تحقیقات بومی در حیطه بازی‌ و سرگرمی

شناسایی و شبکه‌سازی از پژوهشگران داخلی و بین‌المللی حوزه بازی‌ و سرگرمی

بهره‌برداری از ظرفیت‌های پژوهشی ارکان متولی و سیاست‌گذار در حوزه بازی‌ و سرگرمی

تلاش برای فعال‌سازی دانشگاه‌های سراسر کشور در زمینه مطالعات بازی‌ و سرگرمی

ترویج انجام تحقیقات در رشته‌های مختلف دانشگاهی با توجه به ماهیت میان رشته‌ای موضوع بازی‌ و سرگرمی

کمک به انتقال دانش بین‌المللی در حیطه مطالعات بازی‌ و سرگرمی به کشور

مشروعیت‌بخشی به مطالعات بازی‌ و سرگرمی به عنوان یکی از زیربخش‌های مطالعات رسانه در ایران

ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران به لحاظ سهم تحقیقات میان‌رشته‌ای در حوزه بازی و سرگرمی

بهبود کیفیت و ارتباط مستمر و هم‌افزا میان سه جریان تولید، کاربرد و توسعه دانش با هدف تبدیل به محصول

تقویت شبکه نخبگانی در راستای ارتقای کیفیت پژوهش بازی و سرگرمی

مهم‌ترین برنامه‌ها

تدوین برنامه جامع توسعه مطالعات بازی و سرگرمی در کشور

فراهم کردن بستر مناسب جهت تدوین، ترجمه و نشر مقالات و کتب در حوزه مطالعات بازی‌ و سرگرمی

شکل‌دهی همکاری‌ها و مشارکت در برگزاری رویداد‌ها با مراکز معتبر و مطرح آموزشی و پژوهشی در زمینه بازی‌ و سرگرمی

حمایت از پژوهش‌های کاربردی تقاضا محور با هدف ایجاد ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه

کمک به افزایش سهم پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری مرتبط با بازی‌ و سرگرمی

تقویت رویکرد اشتراک منابع در حوزه بازی‌ و سرگرمی از طریق ارتباط با انجمن‌های علمی، آزمایشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، شبکه‌های علم و فناوری و کانون‌های تفکر

حمایت و شکل‌دهی همکاری‌های بین نهادی برای اجرای پروژه‌های پژوهشی با موضوع بازی‌ و سرگرمی

جهت‌دهی مطالعات بازی‌ها و سرگرمی‌ها به سمت رفع نیاز‌ها و اقتضائات کشور با توجه به نوآوری در مرز‌های دانش

تربیت و توانمندسازی علمی سرمایه انسانی در حیطه بازی‌ها و و سرگرمی‌ها

زمینه‌سازی برای تصویب و ایجاد رشته دانشگاهی «مطالعات بازی‌ و سرگرمی»

با این آدرس ایمیل با گروه در ارتباط باشید: k.g.baaazy@gmail.com

جدیدترین مطالب و اخبار