ایده و اقدامات اولیه راهاندازی گروه علمی-تخصصی مطالعات بازی و سرگرمی از سال ۱۳۹۷ در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات دنبال شده بود و نهایتا این گروه در دیماه سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را ذیل انجمن آغاز کرد.
اعضای شورای مدیریت این گروه بدین شرح هستند:
۱- دکتر آذر اسدی کرم (مدیر گروه)
دکتری علوم ارتباطات اجتماعی / مدرس دانشگاه و پژوهشگر
۲- محیا برکت (دبیر گروه)
دانشجوی دکتری علوم ارتباطات / پژوهشگر بازیهای دیجیتال
۳- کامران حاتمی
کارشناس ارشد MBA دانشگاه امیر کبیر / طراح گیمیفیکیشن
۴- آرین طاهری
دانشجوی دکتری علوم ارتباطات / مدیر سایت فهم بازی
۵- حامد نصیری
دانشجوی دکترای مدیریت فناوری / معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای
۶- فرزانه شریفی
دکترای علوم ارتباطات / عضو هیئت علمی دانشگاه سوره
اهداف تشکیل گروه
زمینهسازی جهت خلق ساختارهای نظری و گسترش دانش پایه در حیطه بازی و سرگرمی
فراهم کردن بستر لازم جهت تقویت و تعمیق مطالعات بازی و سرگرمی در ایران
ایجاد پل ارتباطی با انجمنها، موسسات و مراکز تحقیقاتی ملی و بینالمللی در زمینه بازیها و سرگرمیها
حمایت از توسعه تحقیقات بومی در حیطه بازی و سرگرمی
شناسایی و شبکهسازی از پژوهشگران داخلی و بینالمللی حوزه بازی و سرگرمی
بهرهبرداری از ظرفیتهای پژوهشی ارکان متولی و سیاستگذار در حوزه بازی و سرگرمی
تلاش برای فعالسازی دانشگاههای سراسر کشور در زمینه مطالعات بازی و سرگرمی
ترویج انجام تحقیقات در رشتههای مختلف دانشگاهی با توجه به ماهیت میان رشتهای موضوع بازی و سرگرمی
کمک به انتقال دانش بینالمللی در حیطه مطالعات بازی و سرگرمی به کشور
مشروعیتبخشی به مطالعات بازی و سرگرمی به عنوان یکی از زیربخشهای مطالعات رسانه در ایران
ارتقای جایگاه بینالمللی ایران به لحاظ سهم تحقیقات میانرشتهای در حوزه بازی و سرگرمی
بهبود کیفیت و ارتباط مستمر و همافزا میان سه جریان تولید، کاربرد و توسعه دانش با هدف تبدیل به محصول
تقویت شبکه نخبگانی در راستای ارتقای کیفیت پژوهش بازی و سرگرمی
مهمترین برنامهها
تدوین برنامه جامع توسعه مطالعات بازی و سرگرمی در کشور
فراهم کردن بستر مناسب جهت تدوین، ترجمه و نشر مقالات و کتب در حوزه مطالعات بازی و سرگرمی
شکلدهی همکاریها و مشارکت در برگزاری رویدادها با مراکز معتبر و مطرح آموزشی و پژوهشی در زمینه بازی و سرگرمی
حمایت از پژوهشهای کاربردی تقاضا محور با هدف ایجاد ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه
کمک به افزایش سهم پایاننامههای کارشناسی ارشد و رسالههای دکتری مرتبط با بازی و سرگرمی
تقویت رویکرد اشتراک منابع در حوزه بازی و سرگرمی از طریق ارتباط با انجمنهای علمی، آزمایشگاهها، مراکز رشد، پارکهای علم و فناوری، شبکههای علم و فناوری و کانونهای تفکر
حمایت و شکلدهی همکاریهای بین نهادی برای اجرای پروژههای پژوهشی با موضوع بازی و سرگرمی
جهتدهی مطالعات بازیها و سرگرمیها به سمت رفع نیازها و اقتضائات کشور با توجه به نوآوری در مرزهای دانش
تربیت و توانمندسازی علمی سرمایه انسانی در حیطه بازیها و و سرگرمیها
زمینهسازی برای تصویب و ایجاد رشته دانشگاهی «مطالعات بازی و سرگرمی»
با این آدرس ایمیل با گروه در ارتباط باشید: k.g.baaazy@gmail.com
جدیدترین مطالب و اخبار
ویرایش پست

فصلنامه رسانه-فرهنگ با موضوع «جهان بازی» منتشر خواهد شد
توسط محمد مهدی مولایی مرداد ۲۴, ۱۴۰۱ 0
جهان بازی، موضوع یکی از شمارههای آینده مجله رسانه فرهنگ خواهد بود. بازیهای دیجیتال از جمله موضوعات مورد توجه انجمن…
ویرایش پست

گروه تخصصی «مطالعات بازی و سرگرمی» در انجمن آغاز به کار کرد
توسط محمد صالح آبادویی مرداد ۲۶, ۱۴۰۱ 0
گروه علمی-تخصصی «مطالعات بازی و سرگرمی» در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برای توسعه پژوهشهای تخصصی در حوزه بازیهای دیجیتالی…