ایده و اقدامات اولیه راه‌اندازی گروه علمی-تخصصی مطالعات بازی‌های دیجیتالی از سال ۱۳۹۷ در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات دنبال شده بود و نهایتا این گروه در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را ذیل انجمن آغاز کرد.

 

اعضای شورای مدیریت این گروه بدین شرح هستند:

 

۱- دکتر آذر اسدی کرم (مدیر گروه)

دکتری علوم ارتباطات اجتماعی / مدرس دانشگاه و پژوهشگر

۲- محیا برکت (دبیر گروه)

دانشجوی دکتری علوم ارتباطات / پژوهشگر بازی‌های دیجیتال

۳- کامران حاتمی

کارشناس ارشد MBA دانشگاه امیر کبیر / طراح گیمیفیکیشن

۴- آرین طاهری

دانشجوی دکتری علوم ارتباطات / مدیر سایت فهم بازی

۵- حامد نصیری

دانشجوی دکترای مدیریت فناوری / معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

۶- محسن رزاقی

کارشناس ارشد جامعه‌شناسی / دبیر بخش بازی سامانه ارزیابی محصولات رسانه‌ای کدومو

 

اهداف تشکیل گروه

 

زمینه‌سازی جهت خلق ساختارهای نظری و گسترش دانش پایه در حیطه بازی‌های دیجیتال

فراهم کردن بستر لازم جهت تقویت و تعمیق مطالعات بازی‌های دیجیتال در ایران

ایجاد پل ارتباطی با انجمن‌ها، موسسات و مراکز تحقیقاتی ملی و بین‌المللی در زمینه بازی‌های دیجیتال

حمایت از توسعه تحقیقات بومی در حیطه بازی‌های دیجیتال

شناسایی و شبکه‌سازی از پژوهشگران داخلی و بین‌المللی حوزه بازی‌های دیجیتال

بهره‌برداری از ظرفیت‌های پژوهشی ارکان متولی و سیاست‌گذار در حوزه بازی‌های دیجیتال

تلاش برای فعال‌سازی دانشگاه‌های سراسر کشور در زمینه مطالعات بازی‌های دیجیتال

ترویج انجام تحقیقات در رشته‌های مختلف دانشگاهی با توجه به ماهیت میان رشته‌ای موضوع بازی‌های دیجیتال

کمک به انتقال دانش بین‌المللی در حیطه مطالعات بازی‌های دیجیتال به کشور

مشروعیت‌بخشی به مطالعات بازی‌های دیجیتال به عنوان یکی از زیربخش‌های مطالعات رسانه در ایران

ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران به لحاظ سهم تحقیقات میان‌رشته‌ای در حوزه بازی‌های دیجیتال

بهبود کیفیت و ارتباط مستمر و هم‌افزا میان سه جریان تولید، کاربرد و توسعه دانش با هدف تبدیل به محصول

تقویت شبکه نخبگانی در راستای ارتقای کیفیت پژوهش بازی‌های دیجیتال

 

مهم‌ترین برنامه‌ها

 

تدوین برنامه جامع توسعه مطالعات بازی‌های دیجیتال در کشور

فراهم کردن بستر مناسب جهت تدوین، ترجمه و نشر مقالات و کتب در حوزه مطالعات بازی‌های دیجیتال

شکل‌دهی همکاری‌ها و مشارکت در برگزاری رویداد‌ها با مراکز معتبر و مطرح آموزشی و پژوهشی در زمینه بازی‌های دیجیتال

حمایت از پژوهش‌های کاربردی تقاضا محور با هدف ایجاد ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه

کمک به افزایش سهم پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری مرتبط با بازی‌های دیجیتال

تقویت رویکرد اشتراک منابع در حوزه بازی‌های دیجیتال از طریق ارتباط با انجمن‌های علمی، آزمایشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، شبکه‌های علم و فناوری و کانون‌های تفکر

حمایت و شکل‌دهی همکاری‌های بین نهادی برای اجرای پروژه‌های پژوهشی با موضوع بازی‌های دیجیتال

جهت‌دهی مطالعات بازی‌های دیجیتال به سمت رفع نیاز‌ها و اقتضائات کشور با توجه به نوآوری در مرز‌های دانش

تربیت و توانمندسازی علمی سرمایه انسانی در حیطه بازی‌های دیجیتال

زمینه‌سازی برای تصویب و ایجاد رشته دانشگاهی «مطالعات بازی‌های دیجیتال»

 

با این آدرس ایمیل با گروه در ارتباط باشید: k.g.baaazy@gmail.com

جدیدترین مطالب و اخبار