دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری جهاد دانشگاهی ” کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران ” را برگزار می کند.
بنا به تعریف، تبلیغات محیطی، کلیه گونه های تبلیغاتی که یک مشتری در خارج از محیط خانگی خود به آن دست می یابد را شامل می شود. محیط ها و فضاهای عمومی، فضاهای داخل و خارج حوزه حمل و نقل، محل های انتظار و … مهمترین گونه های تبلیغات محیطی قلمداد می شوند. ظرفیت ها و پتانسیل های تبلیغات محیطی آن چنان گسترده است که به جرات می توان گفت در غالب کسب و کارهای امروزی موفقیت بدون تبلیغات محیطی امری سخت و گاهاً محال خواهد بود. علاوه بر این امروزه تبلیغات محیطی نقش و جایگاه خود را از منظرهای دیگری همچون فرهنگ و هنر، علوم اجتماعی، علوم ارتباطات، مدیریت شهری و … نیز به خوبی به اثبات رسانیده است که با اندکی تأمل و انصاف می توان بر عدم بهره برداری کامل از این ظرفیت ها در کشور اذعان نمود. این ماهیت چندبُعدی و بینرشته ای تبلیغات محیطی از یک سو و ظرفیت های بالقوه آن در حوزه فرهنگ سازی، توسعه ارتباطات، هویت بخشی اجتماعی، زیباسازی شهری و …، برپایی محفلی علمی به منظور تجمیع آراء صاحبنظران، پژوهشگران، متولیان و عاملیت های این حوزه را ایجاب می نماید. کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران، اولین کنفرانسی است که با این نگرش انشاءاله در 30 اردیبهشت 1394 برگزار شده و این حوزه جذاب تحقیقاتی، کاربردی و اجرایی را موشکافانه مورد بررسی قرار خواهد داد.
محورهای اصلی این کنفرانس عبارتند از:
تبلیغات محیطی، هویت و ارتباطات فرهنگی و اجتماعی
تبلیغات محیطی و بهبود فضای کسب و کار
اخلاق، قوانین و الزامات در تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی، مبلمان و نمای شهری
تکنولوژی ها و فناوری های نوین در تبلیغات محیطی
مخاطبان کنفرانس:
پژوهشگران و صاحب نظران دانشگاه ها، دانشکده ها، پژوهشگاه ها و انجمن های علمی مرتبط
سیاستگذاران حوزه های مرتبط اعم از مدیران فرهنگی، شهری، هنری، اجتماعی و تجارت کشور
اصناف اعم از انجمن های صنفی مرتبط، کانون ها و شرکت های تبلیغاتی و شرکتها و سازمانها و برندهای تبلیغ دهنده